søndag den 16. august 2015

Wanderlust...

 Wanderlust: A strong desire to travel.

Jeg drømmer om at rejse. Ikke bare et par uger sydpå. Jeg bor sydpå! Jeg drømmer om at opsige alting og tage ud på en længere rejse. Pakke alting ned i en rygsæk og tage afsted. Være væk i så lang tid, at jeg har tid til at fordybe mig i et sted, uden at det er mit hjem.
Drømmen har jeg haft i mange år ,og selvom jeg har forsøgt at realisere den i mindre udgaver, i håbet om, at det tilfredsstillede min lyst, så er drømmen kun blevet større.

Jeg drømmer om at rejse igennem Asien. Det har været et ønske siden jeg forlod Beijing i 2007. Kører med tog igennem Kina og ende i Tibet, ø-hoppe i Thailand og dyrke yoga i Indien. Jeg vil til New Zealand og se, hvor Ringenes Herre er optaget. Opleve naturen og fornemmelsen af at være på den anden side af jordkloden. Jeg vil stå ved siden af Moai-statuerne på Påskeøen. Jeg vil se om Canada virkelig er så smuk, som filmen i Walt Disney World påstår.  Jeg vil krydse USA i bil og køre igennem alle de stater, som ingen gider at besøge. Jeg er sikker på, at hver stat indeholder en unik historie. Jeg vil ø-hoppe i Caribien og tilbringe et par måneder på de Dansk Vestindiske øer. Jeg vil besøge alle Disney-parkerne i verden. Jeg vil have tid til at opleve og mærke fornemmelsen af at være rodløs i en længere periode.

Jeg finder en stor inspiration hos langtidssejlere, der sparer sammen, planlægger og forbereder sig i flere år, for til sidst, at sejle ud i verden. Jeg vil gøre det samme til fods med min rygsæk på ryggen. Jeg tror ikke, at forskellen er så stor på dem og mig. Konceptet er det samme. Udlev din drøm! Tidligere var denne drøm mest forbeholdt unge, der efter gymnasiet skulle på dannelsesrejse. I dag er der dog flere og flere ældre, der med en god uddannelse i ryggen, fast forhold og familie, alligevel vælger at give slip på hverdagen og tage ud i verden. Det er ingen hindring og derfor har jeg ikke opgivet min drøm.

Når jeg tager hjem til Danmark, vil det være med henblik på at starte forberedelserne på min tur!





Beijing, Kina



 Bangkok, Thailand


Sinai, Egypten







Ingen kommentarer:

Send en kommentar