fredag den 14. august 2015

Road trip og vandfald...

En ven fra Kos er på Samos i disse dage med sin kæreste, så de inviterede mig med på road trip i går. Jeg ville gerne op og se Potamivandfaldet, da vi anbefaler det til gæsterne og ofte bliver spurgt om det.
Jeg havde ingen ide om, hvad jeg kunne forvente mig, så jeg havde taget badetøj og shorts på. Derudover besluttede vi os for at tage vores telefoner med, så vi kunne dokumentere det smukke område.

Allerede her, vil jeg dele tip nr. 1 med jer: Lad være med at tage noget med, der ikke må blive vådt!
Det var mere held end noget andet, at vores ting forblev nogenlunde tørre.
Dette er vel og mærke, hvis I tager den store tur, der involverer en svømmetur, der hvor man ikke kan bunde, samt opstigning af reb, for at komme til næste niveau. For slet ikke at nævne de lange gåture på glatte og skarpe sten i vand til livet.

Dette fører mig over til tip nr. 2: Medbring badesko! Jeg tog turen på bare fødder, hvilket var super smertefuldt og meget upraktisk!

Derudover er det vigtigt at huske på, at du skal samme vej tilbage, som du kom, så hav det i baghovedet, når du kravler op af klipperne. Vi tog en tur på ca. tre timer og jeg kan lige så godt være ærlig. Det var ikke de sjoveste tre timer i mit liv! Der er meget smukt og man går i en behagelig skygge, men det er hårdt. Især når man skal holde sin taske tør og prøve at skåne fødderne.

I dag er jeg fuldstændig smadret i kroppen. Mine ben gør ondt og jeg har blå mærker over det hele. Jeg kunne dog godt finde på at tage turen igen, for den er udfordrende og jeg er faktisk lidt stolt af mig selv, men næste gang vil jeg også være bedre forberedt.

Efter at have overlevet vandfaldet, kørte vi til Kokkari og spiste frokost. Kokkari vinder ind på mig. I starten synes jeg, at det var en lille, kedelig og forblæst by, men den er virkelig hyggelig og utrolig smuk.

Derefter gik turen til Avlakia beach, hvor vi tog en svømmetur i det klare vand. Vandet på nordkysten er meget klart og helt blødt, sammenlignet med vandet her ved Pythagorion, der altid er grumset og hårdt.

Vi sluttede dagen af med en is i Vathi, inden turen gik hjem til Pythagorion igen.

Lidt billeder fra dagen: 














 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar