onsdag den 22. juli 2015

Jordomsejling!

Jeg ved ikke hvor det kommer fra, men jeg er så fascineret af sejlads. Jeg har aldrig været på en sejlbåd og kan ikke kende forskel på bagbord og styrbord, men der er noget ved den frihed, der følger med, der fascinerer mig. Tænk at kunne sejle ud i verden med sit eget lille hjem!

Det er nok globetrotteren i mig, der taler, når jeg drømmer om at sejle jorden rundt. Desværre er jeg ikke ud af en sejlerfamilie, min mor har vandskræk og jeg ville sikkert blive søsyg så snart den første bølge rammer båden, men jeg elsker at følge andres oplevelser og har også flere gange omtalt diverse bøger og tv-programmer her på bloggen.

I går faldt jeg så over en blog af en dansk kvinde på min egen alder, der har besluttet sig for at sejle jorden rundt. Hun har absolut ingen forudsætninger, men er startet fra bunden. Hun er ved at lære at sejle og er igang med at spare penge sammen til en båd. D. 1. august 2018 tager hun afsted. Det er både spændende og meget inspirerende at følge.

Vil I kigge med, så finder I hendes blog her: Vesterbro til verdens ende


Ingen kommentarer:

Send en kommentar