søndag den 10. maj 2015

Her bor jeg...

Det er meget forskelligt, hvordan man bor som guide. På nogle destinationer på man i delelejlighed, andre på hotel, og så kan man bo, som vi gør her på Samos, i egen lejlighed. Inden I begynder at tænke i store luksuriøse penthouselejligheder med havudsigt, må jeg hellere vise nogle billeder af min lille hytte.







Lejlighederne i min bygning ligger ud til en lille gård, så jeg har skygge hele dagen. Det er dejligt på de varme dage, men det betyder også at lejligheden er lidt mørk. Lejligheden er nærmere en studio lejlighed, så den har et enkelt værelse med to senge og et lille bord, der adskiller køkkenet fra soveværelset. Det er samtalekøkken, når det er bedst! Badeværelset er meget småt, så man skal ikke være for stor eller have for store armbevægelser, når man bader, men det vender man sig til.
Køkkenet kan ikke bruges til så meget, da der ingen ovn er. Jeg laver salat eller smører noget brød, når jeg "laver mad". Jeg mangler stadigvæk at komme helt på plads, men det kommer jo stille og roligt i takt med, at jeg får købt de sidste ting og finder ud af, hvordan altid fungerer optimalt.

Vi bor fordelt på 3 guidehuse her i Pythagorion. Jeg bor i Diamonds! Jeg bor som sagt i en aflukket gård, så vi er meget afskærmet fra vejen udenfor. Det er dejligt, fordi man kan gå hjemmefra med vinduet åbent. Her bor kun guider, så om morgen myldrer det med blåklædte mennesker. Det er nu meget hyggeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar